Terugkomend op mijn aanvaring in de huisartsenpraktijk, in Schoonhoven overkwam mij het lange wachten ook. Toen werd het geen aanvaring, omdat de tandarts begrip toonde. In de regel ging en ga ik nog steeds laat in de middag voor een afspraak. Een paar keer is de afspraak verzet naar een vroeger tijdstip. Op zich geen probleem, maar wel als ik bijna drie kwartier in de wachtruimte zit. Ik ben nu eenmaal een man van afspraak is afspraak en ik ben zo goed als altijd 10 tot 5 minuten eerder aanwezig. In die periode was ik freelancer en telde elk uur. Toen ik weer zolang in de wachtkamer had zitten wachten, heb ik dat tegen de tandarts gezegd. Ik vroeg hem toen of ik gebeld kon worden als het tijdstip van mijn afspraak met meer dan een kwartier zou verschuiven. Ik bedoel, er kunnen zich altijd spoedgevallen voordoen. Sindsdien is het niet meer voorgekomen, dat ik zo lang in de wachtkamer hoefde te zitten. Tijdens de behandeling van mijn gebit, merkte ik niets van enige frustratie of boosheid bij de tandarts. 😅
Mijn mondhygiëniste is wat dat betreft heel erg stipt. Als ik 5 minuten later geroepen wordt, dan is dat voor haar doen laat. Maar meestal word ik stipt om 16.00 uur welkom geheten.
Terugkijkend op het gesprek van gisteren : als men mijn dossier vooraf doorgenomen en het gesprek zakelijk gehouden had, was het binnen 15 minuten achter de rug geweest. Nu moest ik weer opnieuw over mijn situatie vertellen. Waardeloos!
Ander blogs en websites
▼