Word ik soms gestraft vanwege mijn smalende opmerkingen over Ziggo? We hebben na lang wachten en resetten de provider maar gebeld. Toen de Helpdesk vroeg naar ons KPN modem en ik hem vertelde dat het een Experia V8 is, zei ie : “Nou meneer, dat is een zeer oud modem!” Alsof ik dat ding in mijn jeugd gekocht heb. Ik kreeg te horen dat er al een V10 was. Lekker dan. Hoe heeft KPN zijn configuratiebeheer geregeld? Men weet blijkbaar niet wie wat heeft. Anders was onze oude box al veel eerder vervangen. Dat apparaat heeft dus inmiddels al 2 nieuwe versies, zonder dat wij dat weten.
Wat denk je? Na allerlei controles en metingen, kwam de helpdeskmedewerker tot de conclusie dat het of het oude modem en/of de verbinding vanaf de straatkast de oorzaak is. Hij mikte op de straatkast. Alsof dat niet erg genoeg is, wist hij me ook nog te troosten met de mededeling dat er pas woensdagochtend(!) een monteur kan komen. Wat??! Jawel, woensdagochtend. Vier dagen zonder verbinding. Tot die tijd geen internet, geen tv en geen telefoon. Worden er geen weekenddiensten meer gedraaid door de serviceafdelingen? En dat voor zo’n groot bedrijf. Schande! Aan de andere kant, we hebben eerder nooit problemen gehad met KPN. Ik heb vanwege deze uitslag nog het modem gereset, maar het resultaat bleef hetzelfde : geen internet. En wat digitenne betreft (hebben we in de bus), in dit boerengat is die mogelijkheid niet beschikbaar.
We hebben zaterdagavond met een dvd naar een film gekeken. Daarvoor moesten we wel de kleine tv uit de bus gebruiken, want de dvd speler die we op zolder hadden liggen kent alleen een scart aansluiting en die heeft onze tv in de huiskamer dus niet.
Vanmorgen heb ik de buuf gevraagd welke provider zij heeft. Ze had geen KPN, maar ze bood direct haar wifi aan. Ze gaf mij de code! Wat een lief mens is ze toch. Misschien is er voor de tv ook nog wat te regelen. Desnoods door middel van een utp kabeltje van haar modem naar ons toe. Dan hebben we via twee brievenbussen in elk geval ook weer tv. Er zijn andere mogelijkheden, maar die vinden wij te ingewikkeld en/of te kostbaar v.w.b. het mb-verbruik.
Ander blogs en websites
▼