Ander blogs en websites

zaterdag 4 december 2021

Een helpende hand

Het is mij al diverse keren gebeurd. Ik doel op mijn kennis van zaken in of van bepaalde winkels. Een klant vraag aan een medewerker naar een bepaald artikel. Ik hoor dan dat de medewerker beweert het niet in de winkel te hebben, terwijl ik weet dat het wel aanwezig is. Veel winkels plaatsen hun speciale aanbiedingen in een apart rek dat ze op de kop van een schap plaatsen. Wel raar dat een medewerker dat niet weet en ook niet dat het artikel in de aanbieding is. Nog vreemder is wanneer de onwetende medewerker niet eens wil meelopen om het met eigen ogen te zien en te onthouden.

Toen ik afgelopen periode een keer een fotoalbum bij de Hema ging ophalen, kon de medewerkster het album niet vinden. Logisch, want ze zocht in de verkeerde lades. Dat waren de lades met de blauwe bakken met gewone foto's. Ik weet dat de grotere producten zoals posters, albums, kalenders enz. aan de andere kant liggen. Toen ze terugkwam zei ze dat mijn album er niet was. Ik legde haar uit dat het verpakt is in karton en waarschijnlijk in die (ik wees) lade ligt. En ja hoor, daar lag mijn album. Ze verontschuldigde zich en zei dat ze nog niet zo lang deze baan had en dit nog niet wist.
In bouwmarkten is me ook een paar keer overkomen, dat de medewerker niet bekend was met een artikel. "Nooit van gehoord. Wat is dat?", werd mij toen gevraagd. Terwijl een trekonderbreker, een polderstuk en een sifon toch geen onbekende artikelen zijn. Tenminste, niet voor mij als klant.