Ik heb de klep weer gemonteerd, het koelwater weer op peil gebracht en de motor gestart. De boel was weer koelwaterdicht, ook belangrijk. Na een tijdje zag ik de temperatuur gaan oplopen naar 70 graden Celsius. De standaardtemperatuur, die aan de radiateur gemeten wordt. Dus ook gemonteerd werkt de klep. En....het lampje bleef uit! Dat geeft te denken. Want vanmorgen ging ie al na zo'n 200 meter
hij doet het nog |
Met de motor helemaal op temperatuur bleef het lampje uit. So far, so good. Straks nog even een rit maken en kijken wat er gebeurt.
De boys dachten eerst dat het lampje van de olie was. Daar schrok ik van, omdat ze gewoon doorgereden zijn. Komt bij dat de bus nauwelijks olie verbruikt. Maar het oliepeil was gewoon zoals altijd, op max. Zoals het er nu voorstaat kunnen ze gewoon naar Frankrijk. Het is geen koel-, maar een elektrisch probleempje. Zolang de meter van het koelwater 70 Celsius aangeeft, is er niets aan de hand.