Na de lunch heb ik de nieuwe accu onder de passagiersstoel geplaatst. Ik laat er inderdaad geen gras over groeien. Af is af. Het was een kwestie van de accu in de sokkel zetten en hem vervolgens vergrendelen met op maat gemaakte blokjes. Niet dat het echt nodig is, want hij staat met weinig speling in een bak. Maar ik zet hem vanwege de speling liever helemaal klem.
Na het aansluiten van de kabels heb ik via de voltmeter de boel getest. De meter gaf 12,7 รก 12,8 volt aan. Mooi! Toen de hele mikmak afgedekt met een rubber matje en wat extra schuim tegen mogelijk stoten van bovenaf. Niet dat mijn reisgenote zo zwaar is hoor, maar ik zie haar liever niet plots na het te snel nemen van een verkeersdrempel met de haren overeind en vergrote pupillen in een schroeigeur zitten. Dat roept enkel nog meer spanning (en) op. De beide polen zijn weliswaar afgedekt met kunststof kapjes, maar toch. Vervolgens heb ik de stoel weer gemonteerd. Al met al een uur werk zonder hindernissen.
Om de accu op te laden heb ik een laadsnoertje met beide polen verbonden. Aan het andere eind bevindt zich een stekkertje. Dat kan ik in een contrastekkertje steken van de acculader, die we aan boord hebben. Dus ik hoef niet telkens de stoel te demonteren. In het ergste geval kan ik de plus en de min ook bij de omvormer, aan de zijkant van de sokkel, oppakken. Maar dan moet ik eerst beide kabels losmaken en kabelklemmen gebruiken.