Ik zie ze nog zo het kantoor binnenwandelen. De Italiaanse collega's met tapes onder hun armen. Ik riep direct "Hi, ha, ho!!" toen ik ze naar de computerzaal zag gaan. We waren op dat moment met een groot project bezig en de heren wilden even pardoes wat updates gaan aanbrengen in de software. Lekker weer spaghetti maken van een geordende situatie. Het heeft wel even geduurd eer ik ze zover had, dat ze eerst naar mij toekwamen als ze updates hadden. Ze waren nu eenmaal gewend zo chaotisch te werken.
Die herinnering kwam weer bovendrijven, toen Sonja's mobieltje problemen gaf. Ik dus even met google aan de slag en ja hoor, Android had een update uitgevoerd! Gewoon Hoppa! en veel apps deden het niet meer. Meer dan 80% van de klachten betroffen het aanmelden bij Gmail. Geen update-berichtje vooraf of achteraf; niets. Zelf had ik er vaak de pest in, wanneer ik 's morgens mijn pc aanzette op kantoor en er plots een ander verscheen scherm dan de dag eerder voor afsluiten. Dan was de systeembeheerder weer eens bezig geweest. Ook zonder mededeling voor- of achteraf. Techneutenwerk noemde ik dat. Een werkwijze, die deels bestaat uit hobbyisme en 'ik weet wat goed voor jou is'.
Met updates van Windows heb ik soms ook plots met gewijzigde situaties te maken. Daar heb ik ook niets mee. Dat is zo klantonvriendelijk.
Ander blogs en websites
▼