Zoals gezegd vertonen de achterbanden scheurtjes vanwege het uitdrogen. Niet alleen op de aangegeven plaatsen, ook op de wangen van de banden zag ik kleine scheuren.
|
scheurtjes |
De velgen met de nieuwe banden waren na het schuren en spuiten met zwarte lak, mooi gedroogd. Ik heb ze vanmorgen, buiten bij de loods, op de bus gemonteerd. Ik heb daar dank zij onze zoon al het benodigde gereedschap bij de hand. Er is een persluchtsysteem met een zeer lange slang, zodat ik buiten met een perssleutel de wielbouten kon lossen. Er is ook een garagekrik, zelfs twee, dus ik hoefde niet met mijn schaarkrik aan de slag. Dankzij de compressor en de aanwezigheid van een bandenpomp met meter kon ik ook eenvoudig de banden op de juiste spanning brengen. Ik heb er 60 psi ingeblazen. Maximaal 65 psi is toegestaan. De banden zijn iets hoger en breder dan de oude Vredestein Comtrac.
|
ze zitten erop |
Ik heb de oude Comtracs leeg laten lopen. Die ga ik zelf van de velgen verwijderen, zodat ik ze naar de Milieustraat kan brengen. De oude velgen zelf gaan bij het oud ijzer. En zo is alles weer keurig geregeld.