Ander blogs en websites
▼
zaterdag 1 februari 2020
Hij doetut!
Het was even zoeken geblazen toen ik het voltmetertje wilde aansluiten. Het apparaatje hoeft immers alleen te werken wanneer de motor draait. Om die reden heb ik onder het dashboard wat uitzoekwerk verricht. Ik heb een fraaie multimeter, maar die werkt alleen goed wanneer de batterij nog energie afgeeft. Hij was dus leeg. Ik heb die meter in geen tijden gebruikt, vandaar. Dus met een nieuwe batterij erin het zoeken naar draden met spanning wanneer het contact aanstaat / de motor draait. Om die te vinden heb ik een console waar o.a. een klokje in zit verwijderd. Daar achter zag ik veel bedrading hangen. In die spaghetti heb ik zo'n draad met spanning erop gevonden. Na wat soldeerwerk en heb ik de voltmeter getest. Hij deed het, dus heb ik de boel inclusief de meter ingebouwd. Al met al staat zo'n metertje helemaal niet verkeerd. Beter dan dat gapende gat van de hoogte instelling van de koplampen.