Oké, ik was niet zo tevreden met de manier waarop er destijds omgegaan werd met de afstelling van onze gemotoriseerde tweewielers door de dealer. Ik zag aan de manier waarop hij de problemen meende te moeten oplossen, dat ie over te weinig technische kennis beschikt. Ik heb de beide carburateurs toen maar zelf afgesteld, met goed resultaat.
Neemt niet weg dat ik toch nog een paar keer in die zaak geweest ben. De rest van de service was wel oké. Later heeft meneer een paar monteurs in dienst genomen. Zij beschikten merkbaar over meer technische kennis.
Minder goede of zelfs slechte ervaringen komen soms voor. Vaak hangt het af van welke medewerker geholpen heeft en de staat van het product. Er zijn producten die nogal gammel of slecht in elkaar gezet zijn. Dan sleutel je links, terwijl er rechts iets ook kapot gaat. Shit happens.
Onlangs las ik een stukje over de opvang van een hond in een pension. Een paar jaar geleden kwam zijn hond er na een kort verblijf ziek vandaan. De eigenaar van de hond was boos en beschuldigde de pensionhouder. Afgelopen week wilde de eigenaar zijn hond daar weer onderbrengen, maar de pensionhouder weigerde dat. Hij stelde dat het 'een moeilijke hond' was. Gevolg is dat de eigenaar van de hond zich erg negatief uitliet over het pension. Hij suggereerde dat het ziektes verspreidde.
De hondeneigenaar gaat geheel voorbij aan een mogelijke reactie van zijn eigen hond. Het is bekend dat veel honden in zo'n pension zich niet prettig voelen. Ondanks de zeer goede zorg. Heimwee en angst kunnen ook leiden tot zwak, ziek en/of misselijk voelen / zijn.
Ten tijde van onze winkel maakten we ook situaties mee van valse beschuldigingen. Klanten (tieners) die stiekem aan hun tweewielers sleutelden en vervolgens in de winkel kwamen klagen, met het verwijt dat wij rommel verkochten. Gelukkig konden we vaak haarfijn aantonen, dat ze zelf de boel verprutst hadden. Een 'sorry' bleef natuurlijk uit.