|
voor |
staat netjes. Vanmorgen vanaf een uur of 10 hebben Sonja en ik samen de loods wat opgeruimd. Daarvoor was wel een aanhangwagen nodig. Het laden van het oud ijzer gebeurt volgens het
first in - last out principe of
last in - first out, zo je wilt. Dus het is een kwestie van vooraf de boel sorteren en dan zorgvuldig de wagen beladen, zodat het gewicht goed verdeeld is en de volgorde van uitladen klopt. We hoeven minder op de kogeldruk op de trekhaak te letten, want die is voor de bus geen 75 kg maar ruim 200 kg.
|
na |
Omdat de Hanzeweg (Dronten - Kampen) afgesloten is, reden we via de Ketelmeerdijk richting het oosten. Het verkeer dat uit het westen en oosten komt wordt via Elburg omgeleid. Dat is een aardig eind omrijden. Dan is het toch wel aardig om met een oude diesel een aanzienlijk kortere route te rijden.
Op de plek van bestemming aangekomen, kwamen we in een zee van rust (roest) terecht. Dus konden we op ons gemak de boel uit de bak gooien en smijten. Wat een heerlijk gevoel : even afreageren met een zeer opgeruimd gevoel erbij. Na het ijzer zijn de overige metalen uitgeladen. Dat gebeurt in een aparte locatie waar een weegschaal staat.
|
links, uit beeld, is een afvalbak |
Op de terugweg ging Sonja even wat boodschappen doen. Toen we bij de winkels de parkeerplaats opdraaiden, viel ons direct de hoeveelheid zwerfvuil op. Om de tijd te doden heb ik uit de wagen de grijper en een lege zak gepakt en ben de boel gaan opruimen. Vlakbij al die troep was nota bene een afvalcontainer. Maar ja, dan moet je na de maaltijd je wel even uit de auto zien te hijsen. Goed, ik kreeg na het verzamelen ervan weer een opgeruimd gevoel. De zak heb ik in de container geleegd.
Wedden dat de volgende bezoekers zullen denken : "Wat zijn wij / die Nederlanders toch schone mensen!" Niet wetende dat daar wel een actieve Indo voor nodig was, met oog voor het milieu. Haha! Na terugkeer hebben we direct de aanhangwagen teruggebracht en waren rond 14.00 uur weer thuis.