Vanmiddag ben ik verdergegaan met het ontroesten en lakken van zowel het reserve wiel als het rek. Het is geen bittere noodzaak, maar valt wat mij betreft onder preventief onderhoud. De beide delen hangen anders onder de bus in weer en wind weg te roesten. Totdat de boel naar beneden valt. Nu zal dat laatste wel meevallen, maar ik vind de gedachte de boel op orde te hebben geruststellend.
Ik ben met een slijptol geladen met een lamellen schuurschijf het rek en het wiel te lijf gegaan. Dat gaf niet alleen herrie (dus gehoorbeschermers op het hoofd), maar ook veel stof. Ik had wel een stofkap, zo'n neus en mond bedekkend ding maar ik heb hem niet opgedaan. Ik krijg de neiging mijn adem in te houden als ik zo'n kapje op hebt. Ondanks dat ik probeerde uit het stof te blijven, liepen mijn neusgaten vol.
Tussentijds werd mij gevraagd een boodschap te doen in verband met een komende reparatie. De garage wilde de kapotte uitlaat bekijken om een offerte uit te kunnen brengen. Zo'n Lexus rijdt toch wat luxer dan een Lupo. Maar beide brengen ons van A naar B. Voordat ik op pad ging, heb ik de beide onderdelen stofvrij gemaakt en met een roestomvormer ingespoten.
Weer teruggekeerd, was de omvormer droog en ben ik met het aflakken begonnen. De zwarte lak is overigens ook een antiroestverf. De boel staat / hangt nu te drogen. Dus vertrok ik richting de douche.