Na enig meetwerk heb ik in het klepje een gat geboord. Dat moest vervolgens wat ovaal gemaakt worden. Na jaren kon de rattenstaart weer eens aan de slag. Toen dat gebeurd was kon het cilindertje erin gedrukt worden. Daarvoor moest het slotje ontdaan worden van de hevel. Het moertje ging probleemloos los. Net als de rest! Oeps! Er sprongen stukjes metaal en veertjes door de lucht! Grrr! Gelukkig kon ik ze allemaal weer terugvinden. Daarna heb ik een halfuurtje gepuzzeld om het slotje weer werkend te krijgen. Maar ach, ik heb nu ook eens een slotje van binnen gezien. En gemaakt! Ik heb het slotje na wat pas- en vijlwerk keurig in het klepje weten te krijgen. Ik moet alleen nog een gleufje in carrosserie maken, zodat de hevel erin kan vallen. Of een plaatschroefje met dikke kop in de carrosserie boren. Ik ga niet moeilijk doen. Morgen is weer een dag.
Ander blogs en websites
▼
vrijdag 2 december 2016
Een slotje erop
Omdat het klepje soms openstaat en de benzine dieseldop zichtbaar is, heb ik besloten een slotje op het klepje te plaatsen. De dop is weliswaar afsluitbaar, maar toch. Zoals gezegd heb ik gisteren een slotje gekocht. Ik heb eerst het klepje van de Ducato verwijderd. Een fluitje van een cent als ie geopend is. Dus dat kan straks ook niet meer. Nog een voordeel!
Na enig meetwerk heb ik in het klepje een gat geboord. Dat moest vervolgens wat ovaal gemaakt worden. Na jaren kon de rattenstaart weer eens aan de slag. Toen dat gebeurd was kon het cilindertje erin gedrukt worden. Daarvoor moest het slotje ontdaan worden van de hevel. Het moertje ging probleemloos los. Net als de rest! Oeps! Er sprongen stukjes metaal en veertjes door de lucht! Grrr! Gelukkig kon ik ze allemaal weer terugvinden. Daarna heb ik een halfuurtje gepuzzeld om het slotje weer werkend te krijgen. Maar ach, ik heb nu ook eens een slotje van binnen gezien. En gemaakt! Ik heb het slotje na wat pas- en vijlwerk keurig in het klepje weten te krijgen. Ik moet alleen nog een gleufje in carrosserie maken, zodat de hevel erin kan vallen. Of een plaatschroefje met dikke kop in de carrosserie boren. Ik ga niet moeilijk doen. Morgen is weer een dag.
Na enig meetwerk heb ik in het klepje een gat geboord. Dat moest vervolgens wat ovaal gemaakt worden. Na jaren kon de rattenstaart weer eens aan de slag. Toen dat gebeurd was kon het cilindertje erin gedrukt worden. Daarvoor moest het slotje ontdaan worden van de hevel. Het moertje ging probleemloos los. Net als de rest! Oeps! Er sprongen stukjes metaal en veertjes door de lucht! Grrr! Gelukkig kon ik ze allemaal weer terugvinden. Daarna heb ik een halfuurtje gepuzzeld om het slotje weer werkend te krijgen. Maar ach, ik heb nu ook eens een slotje van binnen gezien. En gemaakt! Ik heb het slotje na wat pas- en vijlwerk keurig in het klepje weten te krijgen. Ik moet alleen nog een gleufje in carrosserie maken, zodat de hevel erin kan vallen. Of een plaatschroefje met dikke kop in de carrosserie boren. Ik ga niet moeilijk doen. Morgen is weer een dag.