Vaak zit het tegen, soms zit het mee. Ik heb het over het demonteren van cv ketels en boilers. Vanmorgen heb ik weer een boiler gestript. Een close in geval van 10 liter. Eerst de bedrading verwijderd en daarna kunststof behuizing. Toen kwam het meer energie- en tijdrovende deel van de klus : het verwijderen van de isolerende schuimlaag. Normaal houdt die bezigheid een half uur bikken, schrapen en zweten in. Maar dit keer zat het mee. Ik kon de tank zo goed als pellen! Hij viel bijna uit zijn iso-jasje. Kijk, daar word ik nog vrolijker van op de vrijdag. Dus dit keer was het klusje zo gepiept.
Zo'n demontage levert naast afval ook interessante en bruikbare onderdeeltjes op. Zoals elektriciteitskabeltjes met rvs kabelschoentjes, speciale kroonsteentjes en rvs bouten en moeren. Dat spul houd ik apart. Die gaan naar mijn elektra- en bouten en moeren verzameling. Zo'n draad met kabelschoentje kan ik mooi gebruiken bij de revisie van de accu van mijn boor-/schroefmachine. Mijn motorfiets heeft al aardig wat rvs bouten en moeren gekregen, op plaatsen waar roestige zaten. De oude bouten gaan dan met het oud ijzer mee. Dat spul wordt omgesmolten en van dat metaal maakt men in Italiƫ auto's. Denk ik.