Ander blogs en websites

zaterdag 19 december 2015

Stiekeme drinkers

Ingezonden n.a.v. Sjoemelsoftware

Citaat Willem 25 nov. j.l.: ,,...Dat ook in auto's software zit, die allerlei gegevens verzamelt verbaast mij niet...".

Soft-Ware is te vertalen als 'Sullige Koopwaar'. Tja,... want 'Soft" betekent o.a. Sullig en "Ware" betekent o.a. Koop-waar. ,,Echt(e) 'waar'?, echt(e) waar mijnheer de Uil?". ,,En brengt U ons dan ook naar ‘Fabeltjesland?' ,,Eh, …ja”. ,,En leest U ons dan voor uit de ‘Fabeltjeskrant”’? ,,Ja, ja, uit de Fabeltjes krant”, want daarin staat precies vermeld, hoe het met de autofabrikanten is gesteld". Het schandaal van de foute brandstof-verbruiksgetallen van auto's ligt ons nog vers in het geheugen. Nieuwe auto's bleken op papier goed voor het predicaat "zuinige motoren" en behalve de mooie verkoopcijfers voor de dealers, kregen de eigenaars van zo'n 'stiekeme drinker' een aantrekkelijk
belastingvoordeel, in de vorm van een z.g. 'lagere bijtelling'. Maar,  ...... wat bleek? Men had, om het nog maar eens goed duidelijk te zeggen, op een geniepige wijze de kluit belazerd door gesjoemel met software. Software die in de auto ook allerlei andere zaken verzorgt zoals b.v. een motor-managementsysteem. Zo'n systeem geeft allerlei informatie over o.a. brandstof-
in de showroom van een VW dealer
verbruik, gemiddelde snelheid, wanneer je moet gaan tanken, hoever je nog kan rijden met de huidige brandstofvoorraad, een volgende onderhoudsbeurt, enz., enz. Niks mis mee, maar als het allereerste, door die lummels ingevoerde, getalletje al fout is, is natuurlijk bij voorbaat de uitkomst van elke berekening hartstikke fout!!! De ‘Verlakkerij-Wagen-fabriek’ (VW) was hiermee de eerste ‘foute’ autofabrikant die op dit gebied lelijk door de mand viel, maar het toeval wil dat VW op een heel andere wijze ook als eerste naar voren komt. In de Top 10 van populaire automerken staat VW namelijk op de eerste plaats, maar dat “staat” zal binnenkort wel “stond” worden. VW liep dus lelijk tegen de lamp maar hoe is het gesteld met de andere merken? Zijn dié dan wél eerlijk? 

Kun je rekenen?; .... nou, reken daar dan maar niet op! Is het dan niet mogelijk ons te beschermen tegen dit soort bedriegerijen? Persoonlijk denk ik het antwoord op deze vraag te kunnen geven met het antwoord op een de volgende vraag: "Wat doet onze eigen RDW (Rijks Dienst Wegverkeer) nou

zonder sjoemelsoftware
eigenlijk precies?". In de eerste plaats houdt de RDW toezicht op de toelating van voertuigen. Als men een oud/nieuw voertuig in Nederland wil gaan verhandelen, dan zal dit pas kunnen als de Rijksdienst wegverkeer hier haar fiat aan heeft gegeven. Tot op het moment dat een voertuig niet door de RDW is gekeurd, mag het voertuig zich niet op de openbare weg begeven. Dus?, ….. plaats een advertentie met de volgende tekst: ,,met spoed gevraagd bij de RDW, enige vakbekwame, betrouwbare! ijk/keur-meesters”. Waarom?: Omdat VW een 'foute slager' is, die zijn eigen 'foute vlees' keurde! Wat een Sjoemel-Softies zeg! Neen!, … minkukels zijn het!



Fan-tilator

(wordt vervolgd)