Gisteren kreeg ik een brief van mijn nieuwe provider, Lijbrandt. De brief meldde dat het hen niet gelukt is mijn abonnement bij KPN op te zeggen. De provider had een contractnummer nodig. Dat nummer heb ik weliswaar opgegeven, maar dat was niet volledig. Of ik het volledige contractnummer alsnog wilde doorgeven.
Ik vond het een wat rare brief, want mijn KPN modem is al een tijdje dood. Dus ook de telefoon deed het niet meer via de KPN lijn. Eerst maar even gekeken op Mijn KPN. Daar kwam ik in een opgeschoonde omgeving terecht. "Dus toch", dacht ik. Maar voor alle zekerheid toch maar even KPN gebeld. De vriendelijke vrouw van de helpdesk zag al ras, dat mijn aansluiting en dus mijn abonnement beƫindigd is. Op aanreiken van.... mijn nieuwe provider Lijbrandt. Ze gaf voor alle zekerheid ook nog de datum van beƫindiging door. Een contractnummer kon ze niet meer vinden. Afgezien van wat basis informatie was de rest van de gegevens al uit de database verwijderd.
Al met al vond ik het al vreemd dat Lijbrandt een contractnummer nodig had om mijn abonnement op te zeggen. Mijn basisgegevens en handtekening zouden al voldoende moeten zijn en dat is dus gebleken.