Ander blogs en websites

woensdag 16 mei 2012

Klantonvriendelijk

Van de accu van Sonja's elektrische fiets is een van de polen afgebroken. Gelukkig zit er garantie op, dus even de fabrikant gebeld. Die vond het ook geen enkel probleem en noemde een paar dealers in Lelystad, waar ze met de accu terecht kon. Helaas is niet iedereen gecharmeerd van zo'n garantiegeval. "U heeft de fiets niet hier gekocht, dus hoef ik u niet te helpen", aldus een chagrijnige winkelier bij het station hier in de stad. Oké, het mag dan crisis zijn maar elke euro is er toch één zou je denken. Nee dus.
Zelf hadden we ten tijde van onze tweewielerzaak ook een paar keer te maken met garantiegevallen van tweewielers, die niet bij ons waren gekocht. Maar wij keken meer op de langere termijn, dus hielpen wij die klanten ook. We zijn uiteindelijk speciaal naar Dronten gereden, omdat daar een winkelier haar wel met alles kon helpen (=inclusief een tijdelijke accu). Bij de chagrijnige winkelier bij het station zullen wij voorlopig niets kopen.