woensdag 26 september 2012

Een hondenkar

De fietsaanhanger waar ik folders mee bezorgd heb, ben ik aan het ombouwen tot hondenkar. Dus in plaats van kinderen en folders, komt er nu een hond in te zitten. Onze eerdere ervaringen met Fenna hebben ons geleerd dat ze een bijtertje is. Dus het canvasdoek van de wagen zou zonder bescherming in no time verscheurd worden. Ik heb de kar eerst wat kaal gemaakt. Zo kon ik beter zien wat er moest gebeuren, om hem om te toveren tot opvouwbare hondenkar.
De volgende dag ben ik naar de bouwmarkt gegaan om een tweetal gaaspanelen te kopen. Die heb ik op maat geknipt om ze tegen de wanden te monteren. Het dak eindigt in een klep / deur aan de voorzijde, zodat het beest zelf kan instappen zonder dat we haar hoeven optillen. Het originele dek kan gewoon gebruikt worden in geval van regen of kou. De achterwand wordt verstevigd met een plaatje hout. Van het zelfde hout wordt ook een vloertje gemaakt. De trekstang heb ik moeten inkorten, omdat de plaats van de koppeling op de fiets zo'n 30cm naar achteren is verplaats. Al met al een opvouwbaar, luxe karrertje voor een loopse teef uit Jubbega.