dinsdag 11 september 2012

Dusty Springfield

In de jaren 60 (vorige eeuw!) leerde ik haar kennen. Een blonde, flink opgemaakte (oogschaduw) zangeres met een aparte, maar ook aansprekend stemgeluid. Dusty Springfield. Ze was zo'n 10 jaar ouder dan ik, dus het zou nooit iets tussen ons worden. Dusty gaf de voorkeur aan een ander. Daarom liep haar relatie in de jaren 70 op de klippen. Dacht ik toen. Maar via de muziek is mijn relatie met Dusty blijven bestaan. Ze zat ooit bij The Springfields, maar ging later solo. Boze tongen beweerden dat ze een travestiet was. Een soort Lola van de Kinks. Maar geloof me, ze was echt een vrouw. Meer dan het vlekje in haar linker lies mag ik hierover niet prijsgeven. Dat heb ik haar die ochtend in augustus 1968 beloofd. In de jaren 90 werd borstkanker bij haar vastgesteld. Eind jaren 90 overleed ze. Maar ze is er nog steeds hoor :